Tuesday, February 1, 2011

Petanda itu : Airmata tumpah.

Salam to all...
How are you? Untuk yang menyambut CNY, Gong Xi Fa Chai...atau bila Hannah wish her friends..."Gong Chi Ka Chai..." Jenuh ajar, itu juga bunyinya. Hehehe...=)
You all, percayakan mimpi? Orang kata, mimpi ni mainan tidur. Tapi, ada juga petunjuk dari Allah SWT hadirnya dalam mimpi. Mungkin ada pesanan dariNya yang meminta kita untuk menghayati dan berfikir. Namun, tafsiran mimpi, bukan sembarangan orang boleh buat...ni bukan style pakai tapak tangan la...Madam Zora la...=)
Tadi, saya terjaga dalam jam sebelum 3am...saya bermimpi langit terbelah dua. Dalam mimpi itu, saya menyangkakan dunia sudah kiamat. Namun, saya tetap tenang. Apabila langit terbelah dua, suasana itu sangat meremangkan bulu roma...takut. Gelap...takut. Namun, saya tenang, serius. Setelah beberapa lama, muncul teman...dengan merambu airmata, dia berdoa agar terangkan alam. Kami rindukan cahaya dari Allah SWT...seketika itu juga, lamgit cerah dengan pancaran cahaya yang terang...Subhanallah. Mimpi itu sangat menakjubkan. Dalam mimpi itu, saya menangis. Bersungguh. Teresak-esak. Esakan itu, airmata itu masih saya rasa biarpun sudah terjaga.
***Saya perlu berubah...=)

No comments:

 
Images by Freepik