Wednesday, March 9, 2011

Terima kasih Rasulullulah SAW

As salam warahmatullah hiwabarakah...
I think, maybe I'm a lil' late to share a book that currently under the list of my favourite. Aku Sanggup Duhai Muhammad by Grup Buku Karangkraf. Buku ni dah lama kot, tapi, I baru perasan...memang, best sangat!

Tentang apa?

Buku ini mengenai Ahmad Muhammad Bin Abdullah, also known as Nabi Muhammad SAW. 100 kisah mengenai perjuangan baginda, akhlak mulia dan segala cabaran yang dihadapi baginda semasa menyebarkan agama Islam. Ia diolah dalam kisah-kisah pendek yang senang difahami, senang dihayati malahan mudah untuk kita menceritakan kepada anak-anak.

Harus beli!

Kita diwajibkan untuk mengenali siapa Nabi Muhammad SAW, kita wajib untuk memperkenalkan baginda kepada keluarga, anak-anak...itu adalah tanggungjawab. Selain cinta kepada Allah SWT, kita juga harus mencintai baginda. Buku ini, pasti, akan menjadikan cinta kepada Rasulullah lebih mendalam.

Hadiahkan kepada yang tersayang...

Mode : I'm in tears bila baca masa kewafatan baginda. I'm in tears kerana tidak mampu mengikut akhlak mulia baginda. And, I'm in tears kerana selama ini hanya mengenali baginda dari kejauhan...

No comments:

 
Images by Freepik