Tuesday, February 28, 2012

Kisah 10 & 20....anak =)

Assalammualaikum warahmatullah hiwabarakah...how are you? Harapan saya semuanya berada dlm keadaan baik n sihat...today, 20days umur Aisyah Humaira. Meaning, lg 24days sy akan tamat confinement. Cuti berpantang ni mmg best. Selain berehat di rumah menjaga diri n anak, byk juga benda bole buat dan belajar. =)

Plg best ialah sy terjebak dgn online purchasig..hehe tp suplements from Shaklee utk health n beauty also utk breast feeding.Thank you CPM Honey Nurhaliza utk tips n melayani stp pertanyaan dgn sbr. =)

Apa kisah 10 & 20 ni? Sambil pam susu tadi, mak bercerita tentang 2 families. Both ada rmi anak. Satu couple ni ada 10 dan sepasang lg ada 20. Terkejut sy dgn bilangan anak ramai dan bapanya cuma kerja kg msnakala isteri x bekerja. Transport yg ada hanya basikal but 20 anak itu terjaga rapi, sihat dan semuanya mjadi manusia...Alhamdulillah.Kagum sy dgn mereka yg ramai anak, pendapatan biasa saje namun ttp happy, bersyukur dan tidak kisah dgn anak2 pemberian Allah. Yg penting, mereka langsung tidak buruk sangka dgn Allah serta menerima stp anak itu sbg rezeki...subhanallah.

Kisah 10 anak ini pula menggelikan hati. Pasangan ini x lain adalah arwah ibu saudara sy. Dek kerana anak ramai, sampai x perasan whether semua sudah msk kereta atau blm. Akibatnya, anak tercicir seorang dan terpaksa berpatah blk utk ambil anak yg tertinggal. Kelakar sgt...itu br 10 klu yg 20 tadi, mcmn pulak kn. =)

Kadang kala kita yg baru ada 2,3,4 anak, msg2 bekerja dgn gaji bilanan ribuan ringgit, ttp susah hati nk tmbh anak. Ttp berkira utk ada anak sbb tkt x mampu. Saya letak diri sy yg ada anak 20, kerja kampung saje.

Kenapa dia msh tenang n happy? Jawapannya mudah...Keyakinan dan berserah segalanya pd Allah, Dia akan selesaikan semuanya...Insya Allah.

No comments:

 
Images by Freepik